آنایرا

خورشید تابان

خورشید تابان

آنایرا

علم و فناورى یکى از پایه‌هاى اقتدار اقتصادى یک ملت است. یک ملت با داشتن دانش پیشرفته، فناورى پیشرفته، هم به ثروت میرسد، هم به استغناى سیاسى میرسد، هم آبرومند میشود، هم دستش قوى میشود.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

قانون های یاسای چنگیز

چهارشنبه, ۱ دی ۱۳۹۵، ۰۵:۳۵ ب.ظ

روایتی از جنایت چنگیز در دروازه ایران زمین

1- زنا کاری بی توجه به آن که متاهل است یا نه، باید به کیفر اعدام رسد.

2-هرکس مرتکب گناه لواط شود نیز باید به کیفر اعدام رسد.

3-هرکسی به عمد دروغ گوید، یا افسونگری کند، یا به جاسوسی رفتار دیگران پردازد، یا در منازعه میان دو دسته مداخله کند و به کمک یک دسته علیه دسته دیگری اقدامی به عمل آورد نیز باید به کیفر اعدام رسد.

4- هرکس در آب و یا خاکستر ادرار کند نیز به کیفر اعدام برسد

5-هرکس (بنا بر اعتبار) کالاهایی ستاند و ورشکست شود، اگر سه بار این به این کار دست یازد و ناکام ماند، باید به کیفر اعدام رسد.

6- هرکس به اسیری خوراک و جامه دهد و این کار را بی اجازه اسیر کننده به انجام رساند باید به کیفر اعدام برسد.

7- هرکس برده یا اسیری فراری را بیابد و او را به صاحب اسیر کننده اش بر گرداند باید به کیفر اعدام برسد.

8- چون بخواهند حیوانی را ذبح کنند باید پاهایش را ببندند، شکافی در شکمش باز کنند و قلبش را آنقدر بفشارند تا جان سپارد، آنگاه می توان از گوشت آن تناول کرد.

9-اگر درجنگ هنگامه، حمله یا عقب نشینی، بسته، کمان یا بار کسی فروافتد، فرد پشت سر او موظف است آن را بردارد و به صاحبش مسترد کند. در غیر این صورت به کیفر اعدام رسد.

10- او(چنگیز خان) تصمیم گرفت که بی هیچ اسستثنایی، به زادگان علی بک، ابوطالب، فقیران، قاریان قرآن، حقوق دانان، پزشکان، دانشمندان، زاهدان، موذنان، و مرده شویان هیچ  گونه مالیات و عوارض تعلق نگیرد.


 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۰۱
محمد علی شیوخی